mToken je samostalno sredstvo prijave na usluge POBAklik internetskog bankarstva, a služi i za potpisivanje platnih naloga. mToken je zasebna aplikacija te je preduvjet za njegovo korištenje posjedovanje iPhone ili Android pametnog telefona.
Obje usluge možete ugovoriti u bilo kojoj poslovnici Banke. Prilikom ugovaranja usluge korisniku se šalje SMS s linkom na aplikaciju i aktivacijskim kodovima, ali korisnik je može i sam preuzeti iz App Storea ili Google Playa.
U slučaju spomenutih situacija, nazovite Info centra Banke na broj 072 20 20 20 ili se obratite u bilo koju poslovnicu. Nakon potvrde identiteta dostavit će vam se novi aktivacijski kodovi. Sam mToken je zaštićen PIN-om, koji je tajni podatak pa i u slučaju gubitka ili krađe mobitela nitko neće moći pristupiti mTokenu bez PIN-a.
eCash je usluga Podravske banke koja korisnicima Internet i mobilnog bankarstava omogućava prijenos sredstava na tekući račun uz povrat na 3, 6, 9 i 12 mjesečnih rata bez kamata.
eCash uslugu mogu koristiti svi vlasnici tekućih računa koji imaju prešutno prihvaćeno prekoračenje po POBArate limitu. Navedeni limit može se regulirati u bilo kojoj poslovnici Banke.
Ne, uslugu mogu koristiti isključivo vlasnici tekućeg račun koji imaju Prešutno prihvaćeno prekoračenje po POBArate limitu.
Navedeni iznos može se provjeriti putem POBAklik internet bankarstva, POBAgo aplikacije mobilnog bankarstva i u poslovnicama Banke.
Jednokratna naknada naplaćuje se sa tekućeg računa odmah nakon autorizacije prijenosa, a iznos naknade ovisi o odabranom broju rata: 3 rate – 1,19%, 6 rata – 2,06%, 9 rata – 2,92%, 12 rata – 3,79%.
Da biste otvorili multivalutni tekući račun u poslovnici Podravske banke, potrebna Vam je osobna iskaznica ili putovnica.
Da biste otvorili žiro račun u poslovnici Podravske banke, potrebna Vam je osobna iskaznica ili putovnica.
Preduvjet za ugovaranje je otvoren tekući račun na koji primate redovna primanja. Posjetite našu najbližu poslovnicu i dostavite nam dokaz o primanjima (zadnja platna lista za zaposlene odnosno odrezak od mirovine za umirovljenike), osobnu iskaznicu i karticu računa.
Navratite do najbliže poslovnice, zatražite provjeru mogućnosti povećanja i dostavite nam dokaz o primanjima (zadnja platna lista za zaposlene odnosno odrezak od mirovine za umirovljenike), osobnu iskaznicu i karticu računa.
Prekoračenje i/ili POBArate odobravamo korisnicima tekućeg računa na koji se uplaćuju redovna mjesečna primanja, a njihova visina može se provjeriti isključivo osobnim dolaskom u poslovnicu. Iznos prekoračenja i/ili POBArata određuje se za svakog klijenta pojedinačno.
Možete imati ugovorene obje usluge, a iznose limita uvijek možete provjeriti u poslovnici.
SEPA (engl. Single Euro Payments Area - jedinstveno područje plaćanja u eurima) jest područje na kojemu potrošači, poslovni subjekti i tijela javne vlasti mogu uplaćivati i primati plaćanja u eurima pod jednakim osnovnim uvjetima, pravima i obvezama, neovisno o njihovoj lokaciji. Područje SEPA-e obuhvaća 36 država: sve članice EU-a te Island, Lihtenštajn, Norvešku, Švicarsku, Monako, San Marino, Andoru i Vatikan.
Terminski plan izvršenja naloga možete pronaći na www.poba.hr u sekciji Dokumenti i informacije.
Trajni nalog i SEPA izravno terećenje omogućavaju automatsko plaćanje mjesečnih obveza na vrijeme i bez potrebe za odlaskom u poslovnicu. Trajni nalog služi za prijenos sredstava jednakog mjesečnog iznosa (npr. štednja, džeparac ili dopunsko zdravstveno osiguranje) gdje sami birate uvjete plaćanja (račun primatelja, iznos plaćanja, razdoblje trajanja i dinamiku plaćanja). Trajni nalog se izvršava na ugovoreni datum valute ukoliko postoji pokriće u kunama na računu za izvršenje naloga i naknade i ukoliko nema zakonskih zapreka za njegovo izvršenje (npr. blokada računa). SEPA izravno terećenje je usluga izravnog terećenja usklađena s Jedinstvenim područjem za plaćanja u eurima (SEPA), a predstavlja platnu uslugu u kunama koju inicira primatelj plaćanja prema banci, na temelju suglasnosti koju ste dali primatelju plaćanja.
Iznos usluge POBArate određuje se za svakog klijenta pojedinačno do najviše 30.000,00 kuna.
Da, limit za rate funkcionira na isti način kao i revolving kredit. Dakle, otplatom svake rate ili kompletnom prijevremenom uplatom oslobađa se i povećava raspoloživi iznos limita za rate.
Uslugu POBArate možete koristiti uz kartice tekućeg računa Podravske banke.
Navedeni iznos može se provjeriti na Izvodu po računu, POBAkliku, POBAgo i u poslovnicama Banke.
Na bilo kojem POBA bankomatu u Hrvatskoj potrebno je samo odabrati opciju POBAcash, željeni broj rata (3, 6, 9 ili 12) te podići gotovinu. Na podignuti iznos gotovine ne naplaćuje se kamata, već samo jednokratna naknada koja ovisi o broju rata. Naknada se naplaćuje odmah te iz navedenog razloga na tekućem računu mora biti dovoljno raspoloživih sredstava za naplatu naknade. U suprotnom, transakcija će biti odbijena.
Jednokratna naknada naplaćuje se odmah prilikom podizanja gotovog novca, a ovisi o odabranom broju rata: - 3 rate – 1,19% - 6 rata – 2,06% - 9 rata – 2,92% - 12 rata – 3,79%. Napomena: Na tekućem računu mora biti dovoljno raspoloživih sredstava za naplatu naknade. U suprotnom, transakcija će biti odbijena.
Na prodajnim mjestima koja imaju EFTPOS terminal Podravske banke potrebno je provući Mastercard debitnu karticu i dogovoriti s trgovcem uvjete plaćanja (na koliko rata i/ili koliko dana odgode) te ukucati Vaš PIN. Ispis listića koji dobijete na EFTPOS terminalu je Vaša potvrda o obavljenoj transakciji.
Sve kupnje Mastercard karticama za građane iznad 500 kn možete naknadno podijeliti na 6, 12, 18 ili 24 rate unutar tekućeg mjeseca u kojem je kupnja ostvarena. Pogodnost podjele na rate mogu koristiti svi korisnici Mastercard Standard i Gold kartica Podravske banke za čije korištenje ne treba ugovarati poseban limit niti potpisivati dodatnu dokumentaciju. Važno je napomenuti da ovu pogodnost možete koristiti pri kupnji od 500 kuna i više, na bilo kojem prodajnom mjestu u Hrvatskoj, bez obzira ima li Banka ugovorenu poslovnu suradnju ili ne. Transakcije se mogu podijeliti na rate isključivo u tekućem mjesecu u kojem je kupnja ostvarena i to pozivom u Info centar Banke na broj 072 20 20 20 ili osobno u poslovnici Banke. U svrhu identifikacije pripremite svoj OIB i zadnje četiri znamenke Vaše Mastercard kartice koje ćete spomenuti djelatniku Banke. Rate na naplatu dospijevaju prema ugovorenom modelu naplate (8., 15. ili 22. u mjesecu).
Beskontaktna tehnologija omogućava brz, jednostavan i siguran način plaćanja: plaćanje je realizirano u nekoliko sekundi; karticu je dovoljno samo prisloniti na beskontaktni čitač; za kupnje do 250 kuna nema autorizacije PIN-om; kontrola je u Vašim rukama (karticu ne predajete u ruke prodavatelja); brzina plaćanja onemogućava detektiranje podataka; idealno za manje iznose kupovine (nema brige o kovanicama); idealan je na prodajnim mjestima gdje je brzina plaćanja bitna.
Da, beskontaktan način plaćanja je siguran. Uz tehnologiju beskontaktnog plaćanja: kontrola je u Vašim rukama (karticu ne predajete u ruke prodavatelja); brzina plaćanja onemogućava kompromitaciju podataka; nema slučajnog plaćanja u prolazu (kartica mora biti ciljano prislonjena uz sami uređaj kako bi se transakcija provela); jedna kupnja se ne može naplatiti više puta (ukoliko i prislonite karticu više puta, transakciju je moguće provesti jednom).
Da. Ukoliko prodajno mjesto ne podržava beskontaktno plaćanje, svojom beskontaknom karticom možete platiti na standardan način - umetanjem ili provlačenjem na POS uređaju uz autorizaciju PIN-om. Dakle, svoju karticu možete koristiti na bilo kojem prodajnom mjestu koje ne podržava plaćanje beskontaktnim karticama.
3D Secure je besplatna usluga sigurne kupovine Mastercard i Visa karticama na internetskim prodajnim mjestima koja podržavaju 3D uslugu. Prilikom financijske potvrde kupovine, svoj identitet dodatno potvrđujete unosom PIN-a telefona, otiskom prsta ili prepoznavanjem lica. Razmjena tajnih podataka obavlja se isključivo između vas i banke te internetsko prodajno mjesto nema uvid u podatke koji se razmjenjuju.
1. Prilikom kupovine na internetskom prodajnom mjestu koje podržava 3D uslugu, ono će se automatski povezati s bankom i provjeriti podržava li kartica kojom se obavlja plaćanje 3D uslugu. 2. Otvara se ekran sa poljima koje treba popuniti te osnovnim podacima o transakciji. Potrebno je na ekranu odabrati Plati. 3. Klikom na opciju Plati, na mobilni uređaj doći će Push notifikacija koju je potrebno kliknuti ili SMS poruka s kodom koji će biti potrebno upisati na internetskom prodajnom mjestu. 4. Klikom na push notifikaciju, mobitel vas preusmjerava na mToken aplikaciju te traži da poruku potvrdite ili odbijete. 5. Klikom na Potvrdi, potrebno je na ekranu Internetskog prodajnog mjesta kliknuti Nastavi. Internetsko prodajno mjesto nastavlja sa standardnim procesiranjem kartične transakcije te nam šalje autorizacijski upit o statusu kartice i raspoloživom stanju na računu. 6. Provjeravamo raspoloživost sredstava na računu i ispravnost podataka o kartici te, ovisno o statusu provjere, odobravamo ili odbijamo transakciju. 7. Time su i autentifikacija i transakcija potvrđene.
Ne. Postupak aktivacije i korištenje 3D Secure usluge u potpunosti je besplatno.
Karticu možete aktivirati putem internetskog ili mobilnog bankarstva, osobno u poslovnici Banke ili pozivom u Info centar na broj 072 20 20 20.
Štednju po viđenju, oročenu i kumulativnu štednju moguće je ugovoriti u bilo kojoj poslovnici Podravske banke, a potrebna Vam je osobna iskaznica ili putovnica.
Aktiviraj sitniš je jedinstvena i besplatna opcija Mastercard ili Visa Electron debitne kartice kojom skupljate sitniš na štednom računu, oplemenjujete ga kamatom, a koristite ga kad poželite.
Obračun, obustavu i plaćanje poreza i prireza na isplaćenu kamatu i eventualnu premiju na štednju obavlja Banka u ime klijenta prilikom pripisa ili isplate kamate te o tome izvještava Poreznu upravu. Sve domaće osobe obveznici su poreza na obračunatu kamatu i eventualnu premiju na štednju u visini od 10% iznosa kamate podložne oporezivanju, uvećano za eventualni prirez ovisno o mjestu prebivališta ili boravišta. Zbog točnosti obračuna i plaćanja prireza vlasnik depozita je obvezan Banci dostaviti točne podatke o prebivalištu. Strane osobe obveznici su isključivo poreza na obračunatu kamatu i eventualnu premiju na štednju u visini od 10% iznosa kamate koja podliježe oporezivanju, odnosno, u slučaju dostave dodatne dokumentacije propisane od strane Porezne uprave, u visini porezne stope definirane Ugovorom o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja između Republike Hrvatske i zemlje prebivalište ili uobičajenog boravišta klijenta nerezidenta.
Depoziti položeni u Podravskoj banci osigurani su kod Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka - DAB. Državna agencija za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka osigurava depozite štediša u iznosu uključivo do 100.000 eura po deponentu po kreditnoj instituciji u kunskoj protuvrijednosti prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke važećeg na dan osiguranog slučaja.
Po oročenoj štednji postoji mogućnost ugovaranja punomoći. Kod otvaranja punomoći u poslovnicama potrebna je prisutnost vlasnika i opunomoćenika zbog identifikacije i potpisa obrasca punomoći. Opunomoćena osoba ima pravo raspolaganja sredstvima uz istodobno zatvaranje oročenja uz obavezno predočenje originala ugovora. Punomoć prestaje temeljem pisanog opoziva vlasnika računa ili opunomoćenika, smrću vlasnika računa ili zatvaranjem oročenja.
Zatreba li vam novac u toku štednje, štednju možete prijevremeno prekinuti u bilo kojoj poslovnici Podravske banke. Vaša ušteđena sredstva su osigurana, a na njih se u tom slučaju obračunava kamatna stopa štednje po viđenju. Prilikom prijevremenog raskida oročenog depozita, Podravska banka naplaćuje naknadu sukladno Odluci o tarifi naknada Podravske banke d.d.
Kod oročenih depozita klijent se obvezuje "držati" sredstva kod banke na duže vrijeme, najčešće 12 ili 24 mjeseca, te time stječe pravo na višu kamatu od one po viđenju. U slučaju opoziva sredstava prije roka, banka klijentu isplaćuje nižu kamatnu stopu od definirane. Kod depozita po viđenju klijent ima mogućnost bilo kada povući svoja sredstva u poslovnici ili putem elektroničkog bankarstva uz priznavanje kamatne stope, ali je kamata koju zarađuje ovakvom štednjom niža.
Ne. Štedni račun po viđenju nije namijenjen plaćanjima jer nema IBAN konstrukciju. IBAN je međunarodni broj transakcijskog računa koji se obvezno koristi za izvršavanje svih platnih transakcija u domaćem i međunarodnom platnom prometu. Na štedni račun po viđenju vlasnik može vršiti uplate bez ograničenja, a isplata je moguća samo na račune istog vlasnika.
Štednja po viđenju izuzeta je iz obveze plaćanja poreza i prireza na kamatu.
Štednju po viđenju, oročenu i kumulativnu štednju moguće je ugovoriti u bilo kojoj poslovnici Podravske banke, a potrebna Vam je osobna iskaznica ili putovnica roditelja/skrbnika i djeteta.
Da. Prijenos sredstava maloljetnika dozvoljen je bez odluke nadležnog suda i u neograničenom iznosu s računa maloljetnika u Banci na drugi račun istog maloljetnika u Banci ili na račun istog maloljetnika u nekoj drugoj banci. Kao dokaz da je račun u drugoj banci uistinu u vlasništvu iste maloljetne osobe, zakonski zastupnik treba pribaviti potvrdu koja dokazuje vlasništvo odnosno iz potvrde se mora moći jasno identificirati maloljetnika (ime, prezime, OIB) i povezati s otvorenim računom u Podravskoj banci odnosno drugoj banci. Ovdje se podrazumijeva i prijenos u stambenu štedionicu u kojem slučaju zakonski zastupnik treba pribaviti dokaz da je otvorena stambena štednja na ime maloljetnika kako bi se prijenos mogao izvršiti.
Skrbnički račun služi za poslove skrbništva koji obuhvaćaju: pohranu i čuvanje svih vrsta financijskih instrumenata, prijeboj i namiru po nalozima za primitak i isporuku financijskih instrumenata, sa ili bez plaćanja, praćenje korporativnih akcija, pravovremeno izvještavanje o svim događajima koji imaju utjecaj na portfelj klijenta, izvještavanje o isplati dividende, kamata ili dospijeću ostalih instrumenata na naplatu, upravljanje novčanim sredstvima u domaćoj i stranoj valuti (uz posebno prilagođavanje svakom pojedinom klijentu), sudjelovanje i zastupanje na redovnim i izvanrednim skupštinama dioničara, vodeći se po prethodno dostavljenim uputama klijenta i druge povezane usluge, redovito izvješćivanje klijenata putem dnevnih i periodičnih izvješća o stanju na njihovim skrbničkim računima, izvršavanje ostalih ugovornih obveza u skladu sa zakonskom regulativom i u dogovoru s klijentom.
Brokerski nalog (Zagrebačka burza) se može zadati osobno, telefonskim putem, mailom i putem aplikacije POBA eBroker.
Uslugu POBA eBroker, moguće je aktivirati svakom klijentu koji posjeduje računalo, internetsku vezu te ima osnovna znanja informatičke pismenosti. Uslugu je moguće aktivirati prilikom otvaranja brokerskog računa ili poslati upit na brokeri@poba.hr.
Preko POBA brokera možete kupovati dionice najvećih svjetskih kompanija poput Apple, Amazona, Microsoft ili Facebook (Meta). Naravno tu su i dionice naših kompanija koje su uvrštene na Zagrebačku burzu, kao što su Podravka, INA, Adris, Hrvatski telekom i mnoge druge. Dakle, POBA svojim klijentima nudi posredovanje, osim na domaćem tržištu kapitala i na svim važnijim tržištima Europe uz povoljnu brokersku naknadu od 0,20% do 0,25% te tržišta SAD-a i Kanade uz naknadu od 0,20%.
Margin kredit je namjenski kredit za kupnju financijskih instrumenata s Liste dionica prikladnih za odobravanje margin kredita. Lista je dostupna na prodajnim mjestima i Internet stranici Banke.
POBA brokere možete kontaktirati pozivom na broj 072 655 260 ili mailom na brokeri@poba.hr
Brokerski račun moguće je otvoriti u bilo kojoj poslovnici Podravske banke. Za otvaranje brokerskog računa potrebna je osobna iskaznica i kartica tekućeg računa (bilo koja Banka).
Skrbnički račun moguće je otvoriti u bilo kojoj poslovnici Podravske banke. Račun skrbništva je račun klijenta koji otvara Banka radi poslova skrbništva nad financijskim instrumentima Klijenta. Klijent na skrb može dati dionice, obveznice, blagajničke i trezorske zapise kao i sve druge financijske instrumente u vlasništvu Klijenta.
Investicijski fondovi dijele se u četiri velike kategorije – novčani, obveznički, mješoviti i dionički fondovi. Razlike u strukturi ulaganja oslikavaju se i na rizičnost fondova. Novčani fondovi su najmanje rizični, potom slijede obveznički pa mješoviti, a dionički fondovi se smatraju najrizičnijima.
Rizičnost fonda predstavlja raspon mogućnih prinosa u budućnosti, odnosno mogućnost da prinos na vaše ulaganje bude različit od očekivanog. Rizičniji fondovi, s većim rasponom mogućih prinosa, stoga omogućuju potencijalno veće prinose od manje rizičnih fondova. Međutim, kod rizičnijih fondova mogući su i veći gubici. Na Vama je da odlučite koji stupanj rizičnosti fonda ste spremni preuzeti.
Porez se ne plaća ako je vaše ulaganje dulje od 2 godine. Ako se odlučite prodati svoje udjele fondu prije nego što prođe to razdoblje, bit ćete dužni platiti porez od 12% na iznos dobiti koju ste ostvarili, a ovisno o mjestu u kojem ste prijavljeni plaćate i prirez. Zbog svega toga, preporučljivo je uložiti u fondove na razdoblje dulje od 2 godine.
Rad investicijskih fondova reguliran je Zakonom o otvorenim investicijskim fondovima (NN 44/16), pripadajućim pravilnicima i Europskom regulativom. Prema Zakonu, rad investicijskih fondova nadzire Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (HANFA). Više o radu HANFA-e možete saznati na internetskim stranicama agencije.
Otvoreni investicijski fondovi, s obzirom na vrijednosne papire u koje fond ulaže svoju imovinu, najčešće se dijele na dioničke, mješovite, obvezničke i novčane. Temeljni dokumenti svakog investicijskog fonda su prospekt i pravila fonda koji definiraju karakteristike pojedinog fonda, gdje spadaju i limiti ulaganja, odnosno rizičnost instrumenata u koje se ulažu prikupljena sredstva ulagača. Detaljnu investicijsku strategiju za pojedini fond pročitajte u prospektima fondova.
Poštujući načela sigurnosti, likvidnosti i razdiobe rizika kod ulaganja imovine fonda, osnovni dugoročni cilj društva za upravljanje je stručno ulaganje prikupljenih novčanih sredstava te osiguranje likvidnosti fonda, kako bi ulagatelji imali stalnu i sigurnu mogućnost unovčenja udjela, uz ostvarenje što veće profitabilnosti u skladu s preuzetim rizikom. Cilj fonda mora odgovarati Vašem postavljenom cilju. Primjerice, ako ulažete s namjerom očuvanja Vaše imovine, tada birajte fond niskog rizika.
Osnovni rizici ulaganja u fond su sljedeći: sistemski rizici, tržišni rizik, valutne oscilacije, kreditni rizik, rizik promjene poreznih propisa, rizik promjena kamatnih stopa, rizik likvidnosti i specifični rizici. Detaljan opis svih bitnih rizika možete pronaći u prospektu svakog fonda.
U vrijeme ulaganja imovine u fondu, zaračunavaju se sljedeći troškovi: ulazna i izlazna naknada, naknada Društvu za upravljanje i naknada depozitnoj banci. Detaljan opis svih troškova ulaganja možete pronaći u prospektu fonda.
Generali Investments d.o.o. za upravljanje investicijskim fondovima Savska cesta 106, 10000 Zagreb.
Da biste izvršili kupnju udjela u fondu molimo vas da popunite Zahtjeva za izdavanjem udjela (uz Pristupnu izjavu i prateće dokumente). Popunjene obrasce možete dostaviti društvu putem e-maila na fondovi@generali-investments.hr, na broj faxa +385 1 4864 064. Uz obrasce društva, potrebno je dostaviti i presliku osobnog dokumenta i kartice tekućeg računa. Potpisivanjem Pristupne izjave izjavljujete da ste upoznati s prospektom fonda u koji želite ulagati. Uplata se može realizirati putem internetskog bankarstva ili uplatom u bilo kojoj financijskoj instituciji. Broj kupljenih udjela računa se na četiri decimalna mjesta, a minimalna uplata je određena prospektom pojedinog fonda.
Želite li prodati vaše udjele u fondu molimo vas da popunite obrazac Zahtjev za otkupom udjela. Popunjeni i potpisani obrazac, zajedno sa preslikom osobnog dokumenta i kartice tekućeg računa, možete dostaviti društvu skeniran putem e-maila na fondovi@generali-investments.hr ili na broj faxa +385 1 4864 064. Ukoliko je zahtjev za isplatu udjela zaprimljen na radni dan do 14 sati, imatelju udjela se priznaje cijena udjela u fondu važeća na taj dan. Ako je zahtjev za isplatu udjela zaprimljen radnim danom poslije 14 sati ili na dan koji nije radni dan, danom zahtjeva za isplatu smatra se prvi sljedeći radni dan. Društvo će imatelju udjela isplatiti novčana sredstva po osnovi otkupa udjela u fondu, umanjena za iznos izlazne naknade ukoliko se ista obračunava, najkasnije u roku od 7 (sedam) dana od dana primitka uredno popunjenog zahtjeva za isplatu i druge potrebne dokumentacije. Za zaprimljene zahtjeve koji nisu ispravno popunjeni, smatra se da nisu niti zaprimljeni.
Imovina fonda se dijeli na jednake dijelove, a jedan dio zove se udjel. Udjel je osnovna jedinica koja sačinjava fond i koja se kupuje prilikom ulaganja te predstavlja proporcionalan dio u ukupnoj imovini otvorenog investicijskog fonda. Dnevna vrijednost jednog udjela (koja se svakodnevno mijenja zbog promjena cijena vrijednosnih papira koji su u portfelju fonda) dobiva se matematičkom operacijom dijeljenja neto imovine fonda s brojem udjela u opticaju (broj udjela fonda kojeg trenutačno drže ulagatelja).
Cijena/vrijednost udjela se izračunava svakog radnog dana za prethodni radni dan.
Prilikom uplate sredstava u fond udjeli se obračunavaju po cijeni koja vrijedi na dan podnošenja Zahtjeva za izdavanjem udjela, odnosno izvršene uplate. Primjerice, ako je uplata izvršena radnog dana x u 11:00 sati, ista će biti obračunata dana x+1 (pod uvjetom da je x+1 radni dan) po cijeni koja je vrijedila na dan x. Isto se odnosi i na Zahtjev za otkupom udjela.
Cijenu/vrijednost udjela moguće je saznati upitom na telefon 01/4864 060 te na internetskoj stranici www.generali-investments.hr
Naknade za upravljanje i naknade depozitnoj banci su već sadržane u objavljenoj cijeni/vrijednosti udjela što znači da ih nije potrebno dodatno platiti.
Najbrži način kupnje/prodaje udjela je putem interneta gdje odmah možete ispuniti obrasce Pristupne izjave i Zahtjeva za izdavanjem udjela te internet bankarstvom izvršiti uplatu, odnosno za prodaju udjela je dovoljno ispuniti obrazac Zahtjeva za otkupom udjela.
Postoji. Prilikom prebacivanja sredstava iz jednog fonda u drugi fond izlazna naknada i ulazna naknada se ne naplaćuju niti u jednom slučaju.
Nakon što klijent podnese Zahtjev za otkupom udjela njemu se isplata sredstava obračunava po vrijednosti udjela koja vrijedi za dan zaprimanja potpunog zahtjeva, ako je zahtjev zaprimljen do 14 sati. Sukladno Prospektu Fonda, Društvo je obvezno izvršiti isplatu obračunatih sredstava najkasnije u roku 7 dana od primitka potpunog zahtjeva za isplatu. Potpuni zahtjev za isplatu sastoji se od pravilno ispunjenog obrasca Zahtjeva za otkupom udjela, preslike osobne iskaznice i preslike bankovne kartice ulagatelja, odnosno za pravne osobe izvatka iz sudskog registra ne starijeg od tri mjeseca, preslike osobne iskaznice odgovorne osobe i preslike ugovora o žiro-računu.
ULAZNE NAKNADE: S obzirom na različito strukturirane naknade zbog različitosti fondova kojima društvo upravlja, upućujemo vas na prospekt svakog fonda gdje su detaljno razrađene ulazne naknade. IZLAZNE NAKNADE: S obzirom na različito strukturirane naknade zbog različitosti fondova kojima društvo upravlja, upućujemo vas na prospekt svakog fonda gdje su detaljno razrađene izlazne naknade. UPRAVLJAČKA NAKNADA Fond Generali Plus ima upravljačku naknadu od 1,25%. Za fond Generali Balanced upravljačka naknada iznosi 3,25%, a za fond Generali Prvi izbor upravljačka naknada iznosi 2,00%. Upravljačka naknada za fondove Generali Nova Europa i Generali Victoria iznosi 2,50%, a za fond Generali Energija 3,00%, dok fondovi Generali BRIC i Generali Europa imaju upravljačku naknadu od 3,50%.
Ulazna naknada je iznos koji društvo zaračunava klijentu na samu investiciju. Ulagatelj može napraviti onoliko uplata koliko želi i u bilo kojem razdoblju uz samo jedno ograničenje – niti jedna uplata ne može biti manja od minimalne koja je određena prospektom svakog fonda. Prilikom svake uplate u određeni fond naplaćuje se određeni postotak ulazne naknade ovisno o iznosu koji se ulaže i o fondu u koji se ulaže. Primjer: ako ulagatelj uplati 1.000,00 EUR, ulazna provizija iznosi 1.000,00 x 2,00% / 102,00 = 19,61 EUR, a njegova investicija (dio koji se konvertira u udjele) iznosi 1.000,00 – 19,61 = 980,39 EUR. Taj iznos se podijeli s vrijednošću udjela fonda na dan obračuna (VUF na dan kad uplata ulagatelja «sjedne» na račun fonda) te se na taj način dobije broj udjela koji je ulagatelj iz primjera kupio. Izlazna naknada se naplaćuje ovisno o razdoblju ulaganja u fond (izlazne naknade prema prospektima fondova) s time da vrijedi isto ograničenje kao i kod uplata – minimalan iznos isplate je prema prospektima fondova. Prilikom naplate izlazne naknade, kao razdoblje ulaganja računa se ukupno neprekinuto razdoblje u kojem je ulagač posjedovao udjel u fondu. Izlazna naknada naplaćuje se samo prilikom definitivne isplate sredstava iz fondova Generali Investmentsa.
Ne, naknada za upravljanje obračunava se dnevno i njena je vrijednost oduzeta pri izračunu i kasnijoj objavi cijene/vrijednosti udjela.
Na temelju Zahtjeva za izdavanjem udjela i obavijesti o priljevu novčane uplate na račun fonda (izvod) radi se obračun uplate i ulagatelju se izdaje izvod stanja na ulagačkom računu. Broj udjela za ulagatelja izračunava se na temelju uplaćenog iznosa, umanjenog za troškove ulazne naknade te cijene udjela koja vrijedi na dan evidentiranja uplate na račun fonda. Stanje i vrijednost udjela moguće je saznati upitom na naš telefon 01/4864-060 i na internetskoj stranici www.generali-investments.hr.
Prednost ulaganja sredstava u investicijske fondove očituje se u većoj mogućnosti podjele rizika uloženih sredstava. Važna prednost fondova je i profesionalno upravljanje i vođenje portfelja, jer ono uvažava osnovna načela profitabilnosti, sigurnosti i likvidnosti kao i mogućnost ostvarivanja nižih troškova u trgovanju vrijednosnicama i drugim financijskim instrumentima zbog velike mase poslovnih transakcija i postojanja odgovarajućih mehanizama nadzora i zaštite ulagatelja (zakonski propisi, HANFA i dr.).
Ukoliko je ulagatelj izrazito konzervativan najpogodniji fond za njega bi bio Generali Plus (kratkoročni obveznički fond). Ukoliko je ulagatelj umjereno konzervativan i prihvaća umjereni rizik preporuka je: Generali Balanced (mješoviti fond). Ukoliko je ulagač za dinamičniji oblik ulaganja i prihvaća nešto veći rizik preporuka je: Generali Victoria, Generali Nova Europa (dionički fond), Generali Energija (dionički fond), Generali Prvi izbor (dionički fond fondova), Generali Europa, ili Generali BRIC (dionički fond). Načelno preporučeno minimalno trajanje ulaganja s obzirom na vrstu fondova u koje se ulaže prikazano je u nastavku: novčani fondovi za ulaganje do 6 mjeseci; obveznički fondovi za ulaganja od 6 mjeseci do 1 godine; mješoviti fondovi za ulaganja od 1 do 3 godine i dionički fondovi za ulaganja preko 3 godine
Prospekte i Pravila fondova, te Ključne podatke za ulagatelje možete pronaći na našoj internetskoj stranici www.poba.hr.
Kako je imovina fondova uložena u različite vrijednosne papire brojnih izdavatelja, rizik je maksimalno raspršen i mogućnost potpunog “propadanja” je minimalna. Imovina fondova u vlasništvu je ulagatelja, pa se u slučaju likvidacije fonda, sredstva raspodjeljuju vlasnicima udjela, sukladno njihovom udjelu u imovini fonda.
Naša vrata su otvorena novim zaposlenicima od kojih očekujemo nova znanja i vještine te koji traže izazovno i motivirajuće radno okruženje. Ukoliko nema otvorenih natječaja, a želite da Vaš životopis bude pohranjen u našoj bazi podataka, pošaljite životopis na adresu posao@poba.hr. Prikupljeni podaci smatraju se povjerljivim i bit će iskorišteni jedino i isključivo u svrhu selekcije kandidata za radno mjesto u Podravskoj banci d.d. te se neće koristiti u druge svrhe odnosno proslijeđivati trećim osobama. Razdoblje čuvanja osobnih podataka ovisi o svrsi prikupljanja, pa će u ovom slučaju biti određeno vremenom trajanja procesa zapošljavanja za radno mjesto za koje ste se prijavili, ili u slučaju slanja otvorene ponude za zapošljavanje do povlačenja suglasnosti na obradu podataka. U svakom trenutku imate pravo od Banke zatražiti pristup Vašim osobnim podacima, ispravak ili brisanje osobnih podataka ili ograničavanje obrade osobnih podataka koji se odnose na Vas, ili pravo na ulaganje prigovora na obradu takvih osobnih podataka. Prilikom idućeg natječaja, uzet ćemo u obzir Vaš životopis, ukoliko će Vaša znanja i vještine odgovarati kriterijima u natječaju.